De reputatie van een bedrijf is van enorm belang voor de continuïteit hiervan. Het reflecteert de klanttevredenheid en naamsbekendheid.
Dit is dan ook de reden dat Google hier ook steeds meer waarde aan begint te hechten. Anno 2018 zijn user reviews niet meer weg te denken voor SEO specialisten. Om deze reden wijd ik hier een heel artikel aan: Op welke manier kun jij user reviews inzetten om het profijt hiervan de maximaliseren?
Wat zijn user reviews
User reviews zijn reviews die zijn achtergelaten door klanten na het afnemen van jouw producten of diensten. Deze reviews kunnen of positief of negatief zijn. Ze komen vaak in de vorm van 5 sterren waardoor een potentiele klant in één overzicht kan zien of jouw klanten tevreden waren.
User reviews kunnen je bedrijf maken of breken. De enige manier om dit in positieve banen te leiden is door daadwerkelijk te leveren wat je belooft. Daarnaast kan de feedback die bij de reviews wordt geleverd worden gebruikt om de diensten aan te passen.
Waarom zijn user reviews belangrijk?
User reviews worden enorm vaak gebruikt bij een beslissingsproces. Meer dan 90% van de klanten gebruiken user reviews in het beslissingsproces. Wanneer je goede reviews hebt kan dit je bedrijf maken. Als dit niet het geval is, dan is er veel werk aan de winkel.
Op welke manier hebben user reviews impact?
User reviews hebben een invloed op veel facetten van het runnen van een online bedrijf:
– De rankings in de lokale zoekmachines wordt hierdoor beïnvloed;
– Het heeft een directe invloed op hoe vaak je bedrijf wordt getoond in de zoekmachines;
– Het heeft een invloed op 9 van de 10 beslissingsprocessen.
Wanneer je bezig bent met een SEO campagne zijn user reviews niet weg te denken. Vooral wanneer je bezig bent met een lokale SEO campagne dien je gebruik te maken hiervan.
Invloed op de SEO
Het is bevonden, vanuit een groot onderzoek uitgevoerd door MOZ, dat user reviews een grote impact hebben op de lokale SEO. Sterker nog: Het staat op nummer 4 van de ranking signalen waaraan Google waarde hecht voor zijn lokale zoekresultaten.
Hoe krijg je meer user reviews?
De vraag nu is: Hoe krijg je meer user reviews? Ik heb onderstaand een aantal tips uitgelicht om zoveel mogelijk user reviews te verzamelen!
– Link naar je review profiel vanaf je website;
– Vraag je klanten na het afnemen van een product of dienst om een review achter te laten: Wanneer iemand een product heeft afgenomen op je website kun je automatisch een e-mail sturen met de vraag of ze een review willen achterlaten;
– De User Review widget op je website een prominente plek geven waardoor deze opvalt.
Probeer deze tips in de praktijk te brengen en zorg ervoor dat zoveel mogelijk personen een review achterlaten. Het helpt zowel je rankings als het beslissingsproces van potentiële klanten!