Rich media is een term in de online marketing die eigenlijk alle vormen van content aanduidt behalve tekst. Dit houdt dus vormen van content in zoals video, audio en andere elementen die kijkers aanmoedigen om interactie aan te gaan met bepaalde content. Dit wordt veelal gebruikt met SEA advertenties. Hierdoor wordt het verleidelijker gemaakt voor mensen die een advertentie zien hier ook op te klikken. Anno 2018 is het ook in opkomst in de SEO wereld. Steeds meer SEO landingspagina’s gebruiken rich media om het verhaal van het bedrijf te delen.
Informatie verspreiden
Ook om informatieve content te verspreiden wordt steeds vaker gebruik gemaakt van rich media. Denk bijvoorbeeld aan rich media zoals YouTube video’s, podcasts of afbeeldingen. Deze zijn allen geschikt om een informatieve tekst toe te lichten en iets uit te leggen.
Google en de andere zoekmachines worden steeds beter in het analyseren van deze rich media. De crawler van Google kan vrij goed oppikken wat er in een YouTube video wordt uitgelegd. Dit is mede doordat YouTube een onderdeel van Google is. Hierdoor is het in veel gevallen een aanrader om een landingspagina te voorzien van rich media.
Dus: Verrijk jouw landingspagina’s met rich media om zowel de gebruikerservaring als vindbaarheid van de pagina te versterken!