SEO lawine techniek – hoe je toch zichtbaar wordt zonder middelen

Waar gaat het mis? Waarom zijn er geen resultaten in SEO? Moeten we dan toch black hat technieken toepassen of is het beter om white-hat middelen te gebruiken voor een hoge positionering in Google? 

De basis is het belangrijkste! Waar de meeste bedrijven / website eigenaren de mist in gaan is dat de basis niet op orde is. Om direct een antwoord te geven op de vraag wat het beste is. Eenvoudig, gebruik toegestane technieken en zorg voor een stabiele positie in google die duurzaam blijft. Dus gebruik kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit. Daar heb je op lange termijn het meeste aan. 

Snel een positie verwerven kan prima, daar kun je gewoon diensten voor gebruiken die dat voor je regelen. Echter zoals met adverteren. Stop je daarmee dan is ook je positie verdwenen. Elke update van Google zorgt voor een nieuwe uitdaging, dus doe je zelf een plezier, eerst de basis op orde met kwaliteit, daarna kun je gaan kijken naar mogelijke versnellingen in kwantiteit en alternatieve methoden. 

In het stuk hieronder staan een aantal belangrijke uitgangspunten die je kunt hanteren voor een prima positionering. Belangrijkste daarbij is het uitgangspunt dat je dit doet zonder middelen, geen outreach, geen backlink budgetten, geen links, geen geheime zoekmachine saus etc.

Begrijp goed hoe dit werkt, en je bent in staat om elk algoritme en elk systeem in de wereld te verslaan!

De theorie is hetzelfde als waarom een DDOS een website omver kan trekken, termieten een huis kunnen verwoesten en hoe iemand een berg kan verplaatsen. De dood door duizend sneetjes…

Een DDOS begint met één ping naar een site, dan nog eentje, en nog eentje en nog één, daarna pings vnauit verschillende bronnen, en die pings stoppen niet meer, ze blijven komen en komen en uiteindelijk kan de server het niet meer aan waardoor deze “om valt”. 

Hetzelfde geldt voor termieten, ééntje begint met het knagen aan hout, dan nog eentje, en nog eentje, ze nemen hun vriendjes mee uit het nest, en de dagen, weken, maanden en jaren erna eten ze rustig de fundering weg tot het moment dat eea in stort. 

Hoe kun je een berg verplaatsen zonder middelen? 
Gewoon met één schepje of handje per keer, of als het mogelijk is een grote schep of graaf machine natuurlijk. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om op het punt t ekomen waar je gemakkelijk extra middelen in kunt gaan zetten om de taken te versnellen. 

In het begin “vroeger” draaide alles om keyword traffic (zoekwoord verkeer), als je geen middelen hebt kun je zonder backlinks of promotie ranken voor je zoekwoorden. Stop er een stukje tekst / content in de pagina en je komt hopelijk in de top 10. Dus achter het laag hangende fruit aangaan. 

Dat komt dan in de top 3, super en geen probleem. 

De reden dat ik meestal vraag hoeveel verkeer Google klanten organisch stuurt is dat er dan ook direct een zogenaamde “tier” is waar ze mee kunnen experimenteren. Hieronder een vereenvoudigd overzicht van de organisch verkeer “tiers”

Tier Verkeer (dagelijks maandelijks)
Level 0 0 - 10
Level 10 10 - 20
Level 30 20 - 50
Level 50 50 - 100
Level 100 100 - 200
Level 200 200 - 500
Level 500 500 - 1000
Level 1000 1000 - 1500
Level 1500 1500 - 2000
Level 2000 2000 - 3000
Level 3000 3000 - 4000
Level 4000 4000 - 5000
Level 5000 5000 - 7500
Level 7500 7500 - 10000
Level 10000 10000 - 12500
Level 12500 12500 - 15000
Level 15000 15000 - 25000
Level 25000 25000 - 50000

Deze levels zijn natuurlijk subjectief. Ze dienen als een richtlijn hiermee kun je experimenteren als een soort basis. 

Deze vereenvoudigde versie kan als basis dienen voor een SEO aanval-plan. Zoek de juiste Tier / level van de site en bouw de fundering terwijl je de lucht in gaat. 

Deze tier levels geven aan wat Google vertrouwd met betrekking to waar jouw site behoort. Zie het als een soort spel, zorg dat je de level waar je in zit beheerst, voordat je naar een volgende level springt.

Dit is ook vaak de reden dat een site naar beneden gaat in de resultaten. Google stopt bijna nooit met volledig intrekken van al het zoekverkeer, het zal je terug plaatsen naar de minimale level waar je in kunt leven. Blijft focussen op die tier totdat je op een natuurlijke manier verder gaat naar de volgende level. 

"Power Boosts" uitgelegd

Wanneer Google opwaardeerd naar een volgende level, gaat dat extra “juice” (extra link kracht), die extra kracht kan ook gewoon weer afgenomen worden. Of deze “juice” nu komt van backlinks, domein ouderdom, sociale signalen, Google Trust factoren, Google PageRank, pagespeed scores, Goolge Kwaliteit Raters teams, On-page SEO of andere VooDoo magie zie het maar als een “Power Boost”. 

Zo’n boost duurt niet altijd eeuwig – onthoud dat je in zo’n boost zit en dat hij ook weer weggehaald kan worden. 

Als je een penalty van Google krijgt of een her-waardering, is dat normale niveau (dus zonder boost) je echte level waar je naar terug gezet wordt. 

Boosts zoals backlinks en pagespeed worden naar verloop van tijd meestal minder waard, bijvoorbeeld doordat je een nieuwe script op je domeinnaam plaatst of iemand anders plaatst een andere link op een pagina waarvan jij een backlink ontvangt. Ga uit van deze degradatie factoren bij elk algoritme; zelfs bij Twitter. 

Begin

Dus om uit te vinden waar jet moet beginnen, kijk je naar Google’s dagelijks organisch verkeer. Kijk naar de dalen (vaak ‘s weekenden) en naar de toppen (dagen met hoogste volume), neem daarvan het gemiddelde. 

Eenvoudig rekenen, stel op een goede dag in de afgelopen 3 maanden ontvang je 100 bezoekers per dag, op een slechte dag (bijvoorbeeld zondag) zijn dat er 20. 

De range zit daarom tussen de 20 – 100. Door de getallen te bekijken weet je dat je gemiddelde op 75 bezoekers per dag zit over de afgelopen 3 maanden. Daarmee weet je dus dat je in de 50-100 range / tier / level zit.

Met andere woorden. Google vertrouwt jouw site voldoende om er 20 – 100 bezoekers per dag naar toe te sturen. Dat is jouw kracht. 

Even een logische gedachte. Als je nu een artikel maakt dat een doel publiek van 30,000 bezoekers per dag kan behalen op basis van jouw gekozen keyword, is het dan waarschijnlijk dat je een ranking krijgt op basis van jouw minimale ranking power? 

NEE.

De ENIGE manier dat Google jou in de top 3 voor die 30000 bezoekers plaatst is wanneer je voldoende power boosts hebt! Links en ankers zijn daarbij nog steeds de meest belangrijke ranking factor. Maar als je geen middelen hebt om in te kopen of als je niet weet hoe je die moet vragen, of wanneer je geen content kunt schrijven die zichzelf zal verspreiden (viral) dan heb je geen mogelijkheden meer toch? 

Dan is er dat andere ding; als je die links verliest wordt je gewoon direct weer terug geplaatst in jouw 20-100 bezoeker per dag vakje, waar je thuis hoort. Dat is wat er gebeurt met pagina’s wanneer ze een her-waardering, penalty of afname van links krijgen. 

De sleutel zit in het spelen binnen de levels waar je deel van uit maakt, totdat je op een natuurlijke manier stijgt zelfs wanneer je geen power boosts beschikbaar hebt. 

Denk aan een World of Warcraft, waarbij je het bos in moet gaan om de grote beesten en kleine beestjes moest verslaan om langzaam maar zeker genoeg kracht te krijgen om de “boss” te kunnen verslaan. Dat is hier niet anders. Zo versla je elk algoritme en systeem door langzaam alles van de zij-lijn op te snoepen. Begin bij de fundering, de bodem van het vat of zelfs de bodem van de zee. 

Het spel dat je kunt gaan spelen is dus: doe je keyword onderzoek binnen  tiers / levels die bij jouw site passen. En maak content die binnen die tier / levels past op maandelijkse basis. 

Belangrijk De tiers / levels die je target zijn gebaseerd op jouw dagelijkse google organische verkeer maar je moet dat getal gebruiken voor de Maandelijkse bezoekers van de keywords. 

Huh?

In ons voorbeeld ontvangen we 50-100 bezoekers per dag. Een slim iemand zegt dan “Dat betekent dus dat we achter 3000 maandelijkse bezoekers aan kunnen gaan”.

FOUT.

Omdat je probeert het algoritme te verslaan als een buitenstaander, als je 50-100 bezoekers per dag ontvangt, dan moet je keywords targeten die 50-100 bezoekers per MAAND verwachten. 

Ook hier weer, denk logisch na, als het mogelijk is om voor het 3000 bezoekers per maand keyword te ranken, dan zou Google je dus dubbel verkeer geven op basis van één enkel artikel? en zonder power boost….

Nope.

Gaat dus niet gebeuren. Dat is de reden dat wanneer iemand probeert de tiers / levels over te slaan, ze weer terug vallen naar waar ze vandaan kwamen omdat ze niet de juiste organische groei voor organisch verkeer hebben gevolgd.

Bepaal je natuurlijke Level / Tier

Hoe je jouw ware niveau kunt bepalen is door een artikel te publiceren en te kijken of u op een natuurlijke manier in de top 10 van de hoofd zoekwoorden terechtkomt. Richt je je op 100 maandelijkse zoektermen en in de top 10 belandt, dan is dat jouw niveau. Als je NIET in de top 10 landt, dan is dat niet uw natuurlijke, niet-krachtgebonden niveau.

Probeer een term die 20-50 bezoekers per maand krijgt. Als je daarvoor in de top 10 belandt, dan heb je jouw niveau gevonden.

Als je een 0-10 maandelijkse verwacht zoekvolume keyword uitprobeert en niet in de top 10 kunt beland… dan heb je wel een serieus probleem met de site!

Nu kun je natuurlijk uw pagina’s opwaarderen met on-page, backlinks, interlinking en al die leuke dingen, maar wij gaan van het terrein af waar u lui bent en/of geen middelen heeft voor dat alles.

Iets om over na te denken – als je een ranking hebt zonder backlinks en zonder power-boosters voor deze lage termen, hoe kan Google ze dan weghalen? Ze kunnen dat niet zonder het afstraffen van uw hele domein – een handmatige straf dus.

Dus als je slim bent heb je “moneypages” waar je deze content naar toe linked. Deze pagina’s worden langzaam aan belangrijker hoe meer low level pagina’s je eronder hangt. Je zult zien dat de money pages op een natuurlijke manier gaan stijgen wanneer je meer stenen onder aan jouw piramide bouwt. 

Aanvals plan met KGR (Keyword Golden Ratio) techniek

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

  1. Bepaal waar je staat binnen de Google organische levels / tiers, in ons voorbeeld gaan we voor 20-50 organische bezoeker per dag. 
  2. Voer je keyword onderzoek uit om keywords te vinden die 0-10, 10-20 en 20-50 bezoeker per MAAND (niet dagelijks) opleveren. Zoek 30-45 woorden. 

    Gebruik de Keyword Golden Ratio techniek (alle woorden in de titel / zoekvolume = KGR)  (EN doe normaal trefwoordonderzoek voor dezelfde zoekvolumes te gebruiken binnen de inhoud). Zoek 250 termen die een KGR van 0.25 en lager hebben.
    Keyword |  Aantal in de titel | Zoek Volume | Keyword golden Ratio
    Wat moet ik doen om een biertje te brouwen | 20 | 90 | 0.222
    Hoe brouw ik bier in een zak | 55 | 70 | 0.786

    Eerlijk is eerlijk, de KGR techniek is nog relatief nieuw echter de groei is redelijk exponentieel geweest voor bezoekers en content dus deze methode staat op mijn favorieten lijstje in de SEO operatie in plaats van alleen maar de “low hanging fruit” methodes. 
  3. Laat de inhoud schrijven of schrijf het zelf voor deze keywords. Zorg ervoor dat je het keyword, niet-KGR, in de inhoud gebruikt. Zo kunt u de anker links richting je “money pages of money keywords” plaatsen. Interlinken lijkt een beetje een verloren kunst op dit moment, echter onthoud dat dit nog steeds de manier is waarop nieuws websites hun rankings krijgen binnen zoekmachines. 
  4. Publiceer er een elke dag voor de komende 30 dagen. Zorg ervoor dat je de nieuwe inhoud linked aan jouw “money pages” EN aan voorgaand gepubliceerde pagina’s. In de basis voeg je hiermee telkens een stukje fundering toe aan de bodem van je piramide door continue de lawine pagina’s te linken. Op deze manier hoef je ook niet telkens naar oudere pagina’s te linken tenzij ze erg veel verkeer gaan genereren en ze gebruikt kunnen worden om meer juice te geven aan andere money pages of categorie pagina’s. 
  5. Voordat je een nieuw artikel publiceert bekijk je de keywords in een ranktracker samen met jouw domein. Op die manier weet je direct wanneer jouw artikel / pagina verschijnt in Google waar en wanneer dat is. Door een ranktracker te gebruiken zie je ook de posities van andere pagina’s. Hun meetgegevens, domein pagina’s, sociale signalen etc. zodra ze in de top 30-100 verschijnen. 

    Je krijgt op deze manier een gevoel bij jouw natuurlijke level zonder power boosts. Je kunt elke gewenste ranktraker gebruiken, zo lang je maar blijft meten wat er gebeurt binnen de SERP’s (zoekmachine resultaten). 

    Als geen van jouw pagina’s in de top 10 verschijnen voor de 30-45 keywords, dan weet je dat je een probleem hebt. Het bestaat niet dat terwijl je de KGR techniek gebruikt je niet een plekje in de top 10 krijg voor één of meerdere van de 30-45 keywords. Bekijk dan nog eens goed of jouw website in orde is, en begin opnieuw. 
  6. Na een maand moet je een toename in verkeer gaan zien, ongeacht de ouderdom van een domein!
    Als jouw gemiddeld organisch verkeer boven jouw huidige level (meer dan 100 in ons voorbeeld) stijgt, dan kun je de volgende tief toe gaan voegen. Houd wel de KGR en keywords in de gaten die in de onderliggende tiers / levels zitten. 

    Onthoud dat je hier duurzaam aan het bouwen bent. Geen korte termijn oplossing maar een langdurig resultaat dat blijft!

    Dus wanneer je KGR onderzoek doet – Als je een level omhoog gegaan bent op je dagelijks verkeer, dan kun je achter de keywords aangaan in de juiste volgorde, dus 0-10, 10-20, 20-50 en nu dus 50-100!

    Je MOET binnen je level blijven om de natuurlijke push te ontvangen. Volgende maand ga je de toename wederom zien terwijl je content publiceert die past bij de KGR en rijk aan zoektermen. Du ga voor nog een set van 30-45 zoekwoorden voor jouw content kalender en herhaal de stappen. Zodra je naar 200 bezoekers per dag gaat, kun je opschalen naar de 100-200 level zoektermen omdat dat jouw natuurlijke groei is. 
  7. Open jouw rank tracker en zoek de pagina’s die niet ind e top 10 van de KGR zoekwoorden vallen. Die hebben extra link juice nodig om ze richting de top 10 te sturen. Vind de pagina’s binnen de top 10 resultaten en link naar de pagina’s die niet in de top 10 zitten. Het model op dit moment is dat je 3 interne links nodig hebt in vergelijking tot 1 (goede) externe link. Omdat jouw lawine paigna’s allemaal voldoen aan KGR hebben ze ook niet al te veel internlinking nodig om ze te boosten, jouw natuurlijke domein autoriteit zou dit zelf al moeten veroorzaken. 

    Als het mogelijk is binnen jouw rank tracker, kijk dan of je jouw keywords per level kunt groeperen. Op die manier kun je je concentreren op die termen die relevant zijn binnen jouw level. Inzicht en overzicht, dat gaat helpen. 

    Een andere techniek die je kunt gebruiken is social media te gebruiken om verkeer te sturen, en jouw content te promoten via het internet om zo jouw pagina’s een boost te geven. Voor het meeste van de KGR’s heb je niet meer dan 1-5 links nodig vanuit gemiddelde autoriteit blogs om ze omhoog te sturen in de rankings. 

    Dus wanneer je naar jouw lawine projecten zoekt binnen jouw rank traker, zoek je dus de laagst rankende pagina’s en zorg dat je links maakt naar die pagina’s vanuit hoger scorende pagina’s (met de juiste anker teksten). 

    let op als e op één of andere manier niet in de top 100 pagina’s komt, ga terug naar start en bekijk nog eens goed wat je gedaan hebt. Anders is SEO misschien niet iets voor jou!

    Onthoud ook dat je power-boosts kunt gebruiken om bijvoorbeeld back-links (links van externe site naar jouw pagina’s te sturen) echter de basis moet op orde zijn! Bewaar die backlinks liever voor jouw money pages en andere belangrijke pagina’s!
  8. Nu kan het natuurlijk voorkomen dat je geen KGR keywords meer kunt vinden binnen jouw zoekvolume (jouw level). Dat is niet erg omdat je nu zo’n 60-90 artikelen met content hebt waar google je goed verkeer op kan sturen en waar je gebruik van kunt maken. 

    Vergeet niet dat Google jouw pagina’s al vertrouwd om verkeer naar toe te sturen (daarom is backlinks ontvangen op voorheen gepubliceerde pagina’s behoorlijk populair en de snelste manier is om bovenaan in de resultaten te komen, niche edits). Je kunt jezelf beschouwen als geslaagd voor dit niveau en je kunt de keywords uit gaan proberen die hetzelfde zoekvolume in levels hebben, maar die boven de 0.25 KGR ratio zitten. 

    Als je een artikel plaatst zou die binnen de top 100 terecht moeten komen. Zoek relevante pagina’s uit de 30-90 en link de nieuwe artikelen aan die pagina’s. Onthoud dat je hiervoor pagina’s gebruikt die al verkeer ontvangen van Google. 

    Als jouw pagina in de top 3 staat en je krijgt 1 bezoeker per maan dan mag je echt wel zeggen dat die pagina geen nut heeft en dat een link vanaf die pagina dus niet zoveel nut heeft om te plaatsen. En Tenzij de pagina echt 0 bezoekers ontvangt, moet je ‘m gewoon laten bestaan, die ene bezoeker kan immers ook gewoon converteren. 
  9. Nadat je de lawine techniek toe hebt gepast met de KGR ratio zou je in zo’n 6 maanden continue een toename in verkeer moeten zien. Let wel op dat je continue blijft interlinken naar jouw lager scorende pagina’s. Op deze manier is een stijging naar 5000-10000 bezoekers per maand misschien zelfs nog wel conservatief te noemen. 
    Als voorbeeld een berekening:
    30 artikelen in de 0-10 level / tier bezoekers per maand =~ 300 bezoekers
    30 artikelen in de 10-20 level / tier bezoekers per maand =~ 600 bezoekers
    30 artikelen in de 20-50 level / tier bezoekers per maand =~ 1500 bezoekers
    30 artikelen in de 50-100 level / tier bezoekers per maand =~ 3000 bezoekers
    30 artikelen in de 100-200 level / tier bezoekers per maand =~ 6000 bezoekers
    30 artikelen in de 200-500 level / tier bezoekers per maand =~ 15000 bezoekers

    30 artikelen gedurende 6 maanden = 180 artkelen die rond jouw KGR zitten met laag hangend fruit zoektermen.

    Na de eerste maand krijg je 0-300 bezoekers, nar de 2de maand krijg je 300 + de 600 bezoekers van de volgende level en zo door. 

    Ben je bij maand 6, als je het op de juiste manier hebt aangepakt, heb je zo’n 26400 potentiële bezoekers. Dus laten we zeggen dat er slechts zo’n 50% van bereikt wordt door de wisselende posities in de top 10 of door andere factoren, dan heb je het nog steeds over zo’n 13200 bezoekers. Dat is jouw massa uit de lawine over 6 maanden.

    Nu even de aanname dat je echt vast zit binnen jouw SEO en je kunt niet aan die aantallen komen, en het duurt ook nog eens 2x zo lang (12 maanden) om aan die 13200 bezoekers te komen…. Dan heb je in ieder geval 180 artikelen gepubliceerd, maar dan is het misschien verstandig om iets anders te gaan zoeken om te gaan doen. Deze methode is namelijk, de meest krachtige, goedkoopste en meest veilige manier om jouw lawine te creëren, punt uit.
  10. Het is duidelijk dat je kunt falen wanneer je na maand 1 niet even de moeite hebt genomen om jouw SERP posities te her-evalueren om vast te stellen in welke level / tier je thuis hoort. Of wanneer je probeert de levels / tiers over te slaan. Als je 30 artikelen publiceert en je krijgt geen enkel Google Verkeer dan is er gewoon iets mis met jouw website en de On-page SEO. 

    Zorg ervoor dat jouw website omgeven is met sociale profielen, de meest gemakkelijke manier. Zorg ervoor dat je afbeeldingen plaatst in jouw content en zorg ervoor dat jouw content goed geformateerd is (net als een opstel H1 belangrijkste, h2 sub kopjes, H3 sub sub onderwerpen etc).

    Dat is de basis van SEO waarvan ik er altijd vanuit ga dat mensen dat natuurlijk doen. als je een nieuw artikel plaatst, stuur een tweet de wereld in over het artikel met populaire hashtags en een afbeelding (de afbeelding heeft in social meestal mee impact). 

    Door de populaire hashtags te gebruiken, zorg je dat je naar voren komt in de zoekresultaten. Daarnaast zal Google de hashtags indexeren. Zoek maar eens in google op #marketing dan zul je direct een twitter carrousel vinden als resultaat maar ook andere social media zoals youtube. Google zal jouw pagina’s die gevonden zijn crawlen en daarmee ook de andere pagina’s gaan vinden – hashtags!

    Bedenk maar eens of Google een pagina die op verschillende platformen 2-10 populaire hashtags heeft uit z’n resultaten zou laten? Indexering  probleem opgelost 🙂

Samenvatting lawine techniek

Wanneer je begrijpt waarom het werkt, betekent dat ook (omdat je jouw fundering op honderden en misschien duizenden zoekwoorden hebt gebouwd) dat jouw kracht bijna onverslaanbaar is. Tenzij je een penalty krijgt, zal Google je echt niet meer uit je natuurlijke levels / tiers verwijderen omdat je dit op een goede en natuurlijke manier hebt opgebouwd!

Deze techniek is hoe WikiHow bijvoorbeeld een enorme dominante speler is geworden. Het begint met eenvoudige artikelen, en daarna wordt de voorkant opgebouwd, vanuit alle onderdelen in de basis. Zo bouw je omhoog in plaats van slechts aan één kant uit te breiden. 

We hebben veel onderwerpen en achterliggende technieken besproken hierboven, belangrijkste uit alle theorieën is dat je goede funderingen bouwt die niet eenvoudig omgestoten kunnen worden. 

Bonus alle verkeer toestaan....of toch niet

Denk hier eens over na. Wanneer je op jouw websites populaire bots niet toe staat (Ahrefs, Semrush, Majestic en nog wat van die ranking bots). Dan zie je dat ze nog steeds links NAAR jouw domein kunnen behandelen en vinden, maar ze kunnen niet rapporteren over links die VANUIT jouw domein naar andere verwijzen EN omdat ze dat niet kunnen crawlen op jouw site kunnen ze dus ook niet de interlinks onderzoeken binnen jouw content.
Ze vinden jouw domein en pagina’s die ranken binnen de zoekresultaten, maar ze moeten van de long-tail KGR zoekwoorden afweten om ze te kunnen onderzoeken. Het is echt niet nodig dat de rest van de SEO wereld weet wat er gebeurt binnen jouw site. Dus blokkeer die bots en maak daarmee een extra beschermend laagje tegen jouw concurrenten 😉

TLDR:

Projecten zonder budget en zonder autoriteit, met minder dan 180 KGR zoekwoord gebaseerde artikelen in jouw niche. Publiceer dat dagelijks in de komende 6 maanden. 
Gebruik de berekening van de levels/tiers van het DAGELIJKS organisch google verkeer dat je MAANDELIJKS ontvangt op de zoektermen waar je mee werkt. 
Gebruik de KGR zoektermen om jouw money pages en andere belangrijke pagina’s een boost te geven. 

Logica dicteert dat je een domein met 0 power, 0 backlinks, helemaal nieuw nooit een positie kunt geven binnen wat Google toe staat (de 3000 in ons voorbeeld), dat is gewoon zo omdat het zo is!! Door vanaf de bodem de fundering te gaan bouwen, ontwikkel je slagkracht en ontvang je Googles Waardering en vertrouwen. Google geeft je daarvoor  bezoekers terug dat is de hele redenering dat je eerst moet leren kruipen voordat je kunt lopen, en dat je moet leren lopen voordat je kunt gaan rennen. Volg de 0-10 tiers/ levels, daarna de volgende en je wordt beloond. 

Gebruik deze techniek gerust op bestaande domeinen met autoriteit, maar dan wel voor de relaties in de google entities, categorisering zodat Google begint te begrijpen hoe jouw merken functioneren. Als je achter een zoekterm aan gaat met 10000 bezoekers potentieel, maar je heb geen ondersteunende content die aantonen dat je hier kennis over hebt – WAAROM zou google je dan verkeer sturen? Helemaal als je geen power boosts gebruikt!

SEO is echt niet zo moeilijk als de meeste mensen denken, maar je moet wel de juiste basis bouwen. Daarnaast is SEO niet iets dat je “even” doet dit heeft tijd nodig!

Scroll naar top
Managed by Kjenmarks - Wordpress specialisten