Google SEO experts

Wat is eigenlijk een SEO expert?

Wat is een SEO expert?

Het woord SEO staat voor Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Een SEO expert is dus iemand die verstand heeft van het optimaliseren van websites voor zoekmachines als Google, Bing, Yahoo en DuckDuckGo.

Deze specialist heeft veel verstand van de werking van zoekmachines en doet meer dan alleen de juiste meta tags gebruiken of een tekst volstoppen met net genoeg zoekwoorden.

Persoonlijk contact en een duidelijk plan zijn de basis van onze goede samenwerking!

Een goede SEO Expert zorgt voor een duidelijke SEO strategie en plan van aanpak. Hierdoor kun je in de loop van het proces duidelijk zien of er verbetering is in de posities in Google en in het aantal website-bezoekers.

Wanneer je website voor je werkt, kun je het zien als een verkoop kanaal, niet alleen als een duur visite kaartje. Bedenk dus goed  wat jouw website op zou moeten leveren.

SEO tips, hoger in google

Wat doet een SEO Specialist eigenlijk?

Iedereen kent het wel dat je zo bezig bent met je eigen ding dat je belangrijke zaken uit het oog begint te velizen. Dat geldt zeker ook voor een website, webdesign van een website en de optimalisatie voor zoekmachines.

Een SEO Specialist is iemand die je bedrijf in kan huren om scherp te zijn naar alle zaken die beter kunnen. Een soort van ‘Second opinion’. Daarbij zal hij of zij ieder probleem aanstippen dat een negatieve uitkomst kan hebben op je posities in de zoekmachines. Een SEO Check (of site audit) samen met een gedegen zoekwoordenanalyse is vaak de eerste stap.

Kijk bij zo’n audit vooral naar:

  • Technische SEO van de website;
  • Content op de site;
  • Website-autoriteit van de website;
  • Interne linkstructuur zodat de waarde goed wordt verdeeld.

Eigenlijk beseft een SEO expert vooral goed wat de vragen van een klant zijn en hoe de website daar antwoord op geeft. Een goede quickscan kan hier al snel een helder profiel voor creëren.

Op de eerste plaats doet een SEO specialist dat door de website goed vindbaar te (laten) maken voor zoekmachines door van de juiste websitetechnieken gebruik te maken. Als je een prachtige website met interessante teksten hebt, maar Google kan het niet lezen of de pagina laadt erg traag, dan houdt het daar al op. 

Daarna is de inhoud van de website aan de beurt. Bevat deze goed geschreven inhoudelijke teksten, eventueel verrijkt met afbeeldingen en video’s? Worden de woorden gebruikt die mensen ook gebruiken in hun zoekopdracht? Vaak wordt hier niet naar gekeken bij het maken van een website en staat deze daarom vol met vaktermen die niet gebruikt worden door de doelgroep.

Een SEO expert wordt niet voor niets EXPERT genoemd

Het is niet voor niets een expert of een specialist op het gebied van SEO. Zoekmachine marketing in de breedste zin van het woord doe je er niet zomaar even naast. Zoekmachine optimalisatie inzetten vergt veel tijd en kennis om je bedrijf een goede positie op het internet te geven. Je kunt het niet met een uurtje per week goed inzetten om jouw website bovenaan in de zoekmachine te krijgen. Je hebt bovendien het verschil tussen on-page en off-page SEO.

Naast dat je er ruim voldoende tijd voor moet hebben (reden 1) dien je ook zelf alle kennis in huis te hebben. Heb je dit niet, dan zul je altijd een stap achterlopen op je concurrentie, waardoor jij die topposities niet zult bereiken.

Het ergste: Bovenaan in Google betekent niet dat je daar ook blijft… Jouw concurrentie staat niet stil en ook Google blijft zichzelf ontwikkelen.

De SEO expert zorgt ervoor dat de juiste mensen naar je website komen.

Kritisch op alle aspecten van een website. Maar ook de afhandeling van een order bijvoorbeeld. Als een SEO expert uren besteed heeft aan het optimaliseren van een aantal pagina’s, de juiste links heeft weten te bewerkstelligen en de opmaakt conversie gericht heeft gemaakt. Is het ergste dat je jezelf aan kunt doen een slechte klantbeleving. Dus ja zelfs het proces van klant behandelen is belangrijk. Een tevreden klant is namelijk een klant die je in kan zetten voor je volgende klant via internet. Dan nog maar te zwijgen over de mogelijkheden van email marketing en extra verkopen.

Bezoekers op je website krijgen is over het algemeen ook niet het probleem, die kun je “gewoon kopen”. Wanneer die bezoekers niets bij je kopen of wanneer het geen potentiële doelgroepen zijn, dan heeft dat geen nut. De juiste bezoekers met een maximaal aantal conversies dat is altijd het doel.

900+ factoren die jouw positie in zoekmachines beïnvloeden

Er zijn inmiddels meer dan 900 factoren waar je rekening mee moet houden voor een goede positie en dat is alleen nog maar met de informatie op één pagina. Dit zijn factoren waarvan we zeker zijn dat ze posities in zoekmachines beïnvloeden, ze zijn vastgesteld door testen. Wij zijn aangesloten bij SIA, een specifiek test bureau voor SEO experts die niets anders doen dan de mythes ontkrachten en zorgen dat de echte informatie over ranking beschikbaar komt.  Het is extreem lastig om alles te weten over alle factoren omdat deze kennis erg diep gaat. Je kunt er dan voor kiezen om een extra opleiding te volgen om een SEO specialist te worden, maar deze kosten zijn vaak hoog en ook vergt het veel tijd. Wij zijn hierin getraind en gespecialiseerd. Daarnaast hebben we inmiddels natuurlijk ook de tools beschikbaar om dit sneller te kunnen bepalen.

Jij de core business en de SEO expert de positionering

Als jij je kunt richten op de core business van je bedrijf heb je waarschijnlijk je handen vol. Het inhuren van een SEO specialist is dan ook een logische keus. Als je naast de core business ook de zoekmachine optimalisatie onder je hoede neemt is de kans groot dat er iets onder gaat leiden. Beiden onderdelen zijn tijdrovend en hebben veel aandacht nodig. Door het inhuren van een zoekmachine optimalisatie expert kun jij jezelf dus focussen op de core business. Wanneer we samenwerken, bedoelen we ook echt samenwerken. Wij zijn minstens zo gedreven om de vastgestelde doelen te behalen als jij. Wij willen alles weten, we bemoeien ons overal mee, we werken namelijk naar de situatie waarin wij vele malen minder kosten dan dat we opleveren. Het mooiste van alles, we maken het meetbaar zodat u altijd weet dat u waarde toevoegt en niet enkel geld aan het uitgeven bent.

Daarmee wordt uw succes dus ook echt ons succes.

Wat kost een SEO expert?

De prijzen van een SEO expert variëren enorm. Een analyse van een website door een goede SEO specialist zit meestal tussen de 500 en 1000 euro. Dit is dan voor de adviezen die nog opgevolgd of geïmplementeerd moeten worden door jezelf (via een CMS systeem) of door de websitebouwer of de redactie.

Kosten per uur voor een SEO expert variëren tussen de 65 euro per uur tot 200 euro per uur, exclusief BTW (in de VS kom je zelfs nog gekkere bedragen tegen tot $ 1000 per uur). Waar zit het verschil in? Zoals in veel markten: vraag en aanbod, kennis en kunde.

De prijs van een SEO expert is natuurlijk afhankelijk van de geleverde kwaliteit en expertise. Een goede SEO-er is goud waard, want hij brengt je gehele website naar een hoger niveau, waardoor er meer bezoekers en uiteindelijk ook klanten binnenkomen, zonder dat je extra hoeft te adverteren. Het betaald zich eenvoudig terug.

Waar let je op bij het inhuren van een SEO expert?

Allereerst op een goede klik. Het lijkt een voor de hand liggende gedachte maar een goede klik is belangrijk. Een goede SEO expert zal namelijk een soort luis in de pels moeten zijn. Hij moet van alle bedrijfsonderdelen eea weten zodat hij de beste opties kan implementeren binnen de website(s). Dat begint bij gezamenlijk belang creëren in doelstellingen. Daarnaast een behoorlijke dosis vertrouwen want er kan veel veranderen. Ga je voor langdurige resultaten, dan kan het zelfs zo zijn dat de resultaten op korte termijn lijken te verslechteren voordat ze eindelijk omhoog schieten. Geduld, vertrouwen en hard werken is wat een SEO expert moet uitstralen.

  • Belangrijkste criterium is waarschijnlijk waar de acties op gebaseerd zijn die de SEO expert uit wil voeren. Zijn het internet artikelen van zogenaamde SEO professionals, of zijn het vastgestelde werkwijzes die getest zijn. De verkeerde acties kunnen immers zorgen voor veel schade.
  • Welke resultaten kan een SEO expert laten zien.
  • Is er ook bedrijfskennis aanwezig?
  • Is er overige technische kennis aanwezig
  • Leeft de SEO expert in een SEO bubble? ademt hij zelfs SEO …. dat is waarschijnlijk de juiste gedreven SEO professional.

Gratis SEO audit? om te zien waar jouw zoekmachine kansen liggen?

Wij vertellen u er alles over.
meest succesvolle zoekmachine expert seo, optimalisatie google
Scroll naar top Kjenmarks.nl & Eenoplossing.nl Wordpress en SEO specialisten