Leesvoer, van wat we zoal tegenkomen op SEO gebied
Holistische SEO wat is dat eigenlijk?
Holistische SEO is een benadering van zoekmachineoptimalisatie waarbij alle aspecten van een website en de online aanwezigheid worden geoptimaliseerd om een betere zichtbaarheid en hogere rangschikking in de zoekresultaten te bereiken. In tegenstelling tot traditionele SEO, die zich richt op het optimaliseren van individuele pagina’s en zoekwoorden, omvat holistische SEO een meer uitgebreide en geïntegreerde
SEO tools
Voor elke SEO zijn re-directs van levensbelang. Ze moeten wel op de juiste manier gebruikt worden natuurlijk, maar als je dat dan doet werkt het zeer goed en krijg je de beoogde resultaten op de manier zodat jij er controle op hebt. De beste op dit moment: Redirect code generator Search Engines Google Bing Yahoo!
SEO lawine techniek – hoe je toch zichtbaar wordt zonder middelen
Waar gaat het mis? Waarom zijn er geen resultaten in SEO? Moeten we dan toch black hat technieken toepassen of is het beter om white-hat middelen te gebruiken voor een hoge positionering in Google? De basis is het belangrijkste! Waar de meeste bedrijven / website eigenaren de mist in gaan is dat de basis niet
4 tactieken om onvoorspelbaarheid te tackelen
Organisaties houden niet van risico’s en werken hard aan mechanismen om die risico’s te managen. Resultaten van een risico zijn onvoorspelbaar. Dat is wat mensen er moeilijk aan vinden, want zij zijn vaak bang voor mislukking. Toch, de wereld is nu eenmaal niet maakbaar en controleerbaar. We zullen moeten omgaan met onvoorspelbaarheid. En niet door
belangrijke SEO technische artikelen 2019
Meta tags en SEO (1/2) Meta tags en SEO (2/2) Sitemap en SEO (1/2) Sitemap en SEO (2/2) URL structuur en SEO (1/3) URL structuur en SEO (2/3) URL structuur en SEO (3/3) Hosting en SEO Mobile-first index (1/2) Mobile-first index (2/2) Websitesnelheid en SEO (2019)
H2 Tag
Wanneer het aankomt op de header tags is de H1 tag het belangrijkst. Bij de H1 tag wordt het voornaamste zoekwoord van de pagina vermeldt. Bij de H2 tags worden de additionele zoekwoorden van een pagina vermeldt. Dit kunnen de synoniemen van een zoekwoord zijn. Ook kunnen deze plekken op de website worden gebruikt om de long-tail varianten van
Disavow Backlinks
Het disavowen van backlinks is een veelgebruikte manier door SEO specialisten om spam tegen te gaan. In dit artikel ga ik verder in op wat disavowen van backlinks is, waarom het wordt gebruikt en wanneer dit wordt gedaan. Wat is backlinks disavowen? Goede, relevante en kwalitatieve backlinks zijn een enorm belangrijke ranking signaal voor Google. Websites gebruiken dit om
Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google om de vindbaarheid van organisaties te verbeteren. Met Google Mijn Bedrijf kan een bedrijf de vindbaarheid in zowel de Search als Maps resultaten verbeteren. Door jouw bedrijfsinformatie hier in te voeren en te bevestigen vertel je Google waar jouw bedrijf aanwezig is. Dit geeft met name
Lokale SEO
Lokale SEO is een manier voor lokale bedrijven om hun vindbaarheid te vergroten. Vaak wordt er ingespeeld op zoektermen met de intentie een aankoop in de buurt te doen. Lokale SEO zorgt ervoor dat bedrijven beter zichtbaar zijn op deze cruciale momenten. Het vergroten van de lokale SEO is interessant voor bedrijven die een fysieke winkel of
Pogosticking (bouncerate)
Pogosticking (bouncerate) is een fenomeen waarmee Google de relevantie van een website bepaald. Wanneer een bezoeker op de zoekresultatenpagina is kan deze op een website klikken. Pogosticking is wanneer de bezoeker naar een website gaat en daarna (direct) weer terug naar de zoekresultatenpagina gaat. Dit is voor Google een indicatie dat de kwaliteit en/of relevantie
Featured snippets
Anno 2019 zijn featured snippets niet meer weg te denken uit de zoekresultatenpagina. Over de loop der jaren is Google altijd bezig geweest met het toevoegen van featured snippets van allerlei formaten. Dit is dan ook de reden dat ik hier een artikel over schrijf. Wanneer een bedrijf correct kan inspelen op de featured snippets
User Reviews
De reputatie van een bedrijf is van enorm belang voor de continuïteit hiervan. Het reflecteert de klanttevredenheid en naamsbekendheid. Dit is dan ook de reden dat Google hier ook steeds meer waarde aan begint te hechten. Anno 2018 zijn user reviews niet meer weg te denken voor SEO specialisten. Om deze reden wijd ik hier