Online strategie

Hoe krijg je meer leads en dus meer omzet vanuit online?

Roadmap voor de ontwikkeling van je online strategie

Is uw organisatie klaar voor de wereld van morgen? Grenzen tussen online en offline middelen vervagen. Bent u zich bewust van de wegen die uw (potentiële) klant online bewandelt? Internet op renderende en strategische wijze inzetten, vergt kennis van zaken. Op welke wijze vertaalt u uw organisatiedoelstellingen naar passende online doelstellingen?
SEO tips, hoger in google

Strategisch internetadvies

Als marketing- en communicatieprofessionals voorzien wij u graag van strategisch internetadvies. Wij ondersteunen u op internetgebied in de breedste zin van het woord. Met een vooropgezet doel zetten we onder meer zoekmachinemarketing, e-mailmarketing en social media in om een maximaal resultaat te bereiken. Deze tijd vraagt om een gedegen internetstrategie. Een strategie die de basis vormt bij de inzet van de juiste middelen om het beoogde doel te bereiken. Géén technische kunsten, maar gedegen advies en realisatie passend bij uw organisatie. En bovendien versterkend voor uw offline communicatie.

Betaalbaar, transparant en meetbaar

Met gedegen advies, de juiste strategie en de heldere inzet van internetmarketing en -communicatie kunt u direct van internet profiteren. Betaalbaar, transparant en meetbaar zijn drie kernbegrippen die onlosmakelijk verbonden zijn met dit medium. Juist deze begrippen maken internet een complex terrein dat vraagt om expertise. Een verkeerde inzet is immers ook transparant. Benieuwd wat internet voor uw organisatie kan betekenen? Wij hebben voor u het antwoord. Bel voor een afspraak!

Keuzes en prioriteiten

Als je alle benodigde input op tafel hebt liggen, kun je starten met het opstellen van je online strategie. Feitelijk is dit een proces van het maken van keuzes en het stellen van prioriteiten. Welke online doelgroepen krijgen voorrang? Wat wil je bij hen bereiken? Welke online activiteiten zijn benodigd? Welke consequenties heeft dit functioneel, financieel en organisatorisch? Wat gaan de online activiteiten ons opleveren? Wat doen we het eerst en wat later?

Online doelgroepen

Op basis van de scope kan al een eerste keuze gemaakt worden in primaire en secundaire doelgroepen die je via de online kanalen wil bedienen. Let hierbij op dat de online doelgroep niet automatisch de eindklant / eindgebruiker hoeft te zijn. Wellicht zijn tussenhandel of opinieleiders (pers/media) de belangrijkste doelgroepen om online iets mee te doen?

Online doelen, doelstellingen en KPI’s

Nadat je hebt bepaald voor wie je online wilt inzetten, kun je per doelgroep de online doelen gaan vaststellen. Als kapstok hanteren we voor externe doelgroepen vaak het klantlevenscyclusmodel, voor interne doelgroepen gebruiken we 4 kwadranten waaraan online kan bijdragen.

Online focus

Je weet inmiddels bij wie je wat online wilt bereiken. Nu moet je nog bepalen waar in het ingewikkelde online spectrum je de focus gaat leggen.

Is uw organisatie klaar voor de wereld van morgen? Grenzen tussen online en offline middelen vervagen. Bent u zich bewust van de wegen die uw (potentiële) klant online bewandelt? Internet op renderende en strategische wijze inzetten, vergt kennis van zaken. Op welke wijze vertaalt u uw organisatiedoelstellingen naar passende online doelstellingen?

Stappenplan voor het opzetten van je online strategie

Wat is het doel van jouw website (of webshop)? Dit is een vraag die ik liever niet aan onze klanten vraag. Waarom niet? Omdat de klant dan ‘egoïstisch’ kan denken en gaat bedenken wat hij of zij wil communiceren naar de doelgroep in plaats van na te denken wat het doel van de bezoeker is.

Vraag daarom altijd wat het doel van je klant is in plaats van je eigen doel. In dit artikel leg ik in 4 stappen uit hoe je jouw digitale strategie bepaalt.

  1. Stap 1: Bepaal het doel van je bezoekers voor jouw online marketingstrategie
  2. Stap 2: Zorg ervoor dat je uniek bent én voorziet in de klantbehoefte
  3. Stap 3: Redeneer vanuit een online doelstelling naar een middel
  4. Stap 4: Baseer op basis van data welke middelen je gaat inzetten voor jouw online marketing

Gratis consult, of direct diepgang naar de juiste strategie?

Laat een bericht achter en wij vertellen u er alles over.
SEO tips, hoger in google
Scroll naar top Kjenmarks.nl & Eenoplossing.nl Wordpress en SEO specialisten